Vijf voordelen van lockers op kantoor + Opruimtips

Het open kantoor wint steeds meer aan populariteit. Deze open ruimten zouden zorgen voor een prettigere werkomgeving. In de praktijk brengen open kantoren ook een aantal uitdagingen met zich mee. Zo is het voor medewerkers lastiger om hun persoonlijke spullen een veilige plek te geven. Bovendien werkt een opgeruimd kantoor fijner, waardoor je productiever kunt werken. Dat brengt ons bij lockerkasten én waarom wij vinden dat een lockerkast de ideale oplossing is om (persoonlijke) spullen op te bergen op kantoor.

Vijf voordelen van lockers op kantoor + Opruimtips - Lockerkast Dbodhi Fendy

Van individuele kantoren naar het open kantoor

Net als thuis, is ook het interieur van een kantoor trendgevoelig. Waar we vroeger veel persoonlijke kantoren hadden, wordt het nu steeds meer open. Dit komt ook doordat we anders met elkaar samen zijn gaan werken. We werken veelal op basis van scrum, waarbij je geen vaste werkplek meer hoeft te hebben. Het ene moment is de ene werkplek immers een betere werkplek dan op een ander moment. Bovendien zijn open kantoren direct natuurlijk een geldbesparing. Er kunnen nu immers meer mensen in hetzelfde kantoor werken.

Lockerkasten zorgen voor een opgeruimd kantoor

Doordat communicatie steeds belangrijker is geworden, en we dichter op elkaar werken, daalt daarmee de persoonlijke ruimte. In een lockerkast kunnen we vrijwel alles kwijt. Het werkt het handigste wanneer iedere medewerker in het kantoorpand zijn eigen lockerkast heeft, die bijvoorbeeld is gematcht met zijn persoonlijke toegangssleutel. De meest handige lockers hebben naast hangruimte ook schappen, waardoor je ook je jas in de locker kwijt kunt. Daarnaast kun je op de schappen van vanalles kwijt, van papieren tot je tas.

Met lockerkasten benut je de ruimte optimaal

Zoals eerder al genoemd zorgen open kantoren ervoor dat er meer mensen in één kantoorpand kunnen werken. Wanneer je dan kiest voor kluisjes voor alle persoonlijke spullen heb je al deze spullen op een heel efficiente manier opgeruimd. Bovendien kun je qua maten met lockerkasten alle kanten op. Dit zorgt er weer voor dat je de lockers precies kunt krijgen in de maat die past in jouw pand, bij het aantal mensen dat er in het kantoorpand werkt en de benodigde ruimte in de locker.

Je medewerkers hebben een plek voor hun persoonlijke spullen

Een fijne werkplek draagt bij aan de productiviteit van je medewerkers. Je merkt vaak dat ze huiverig zijn voor het achterlaten van hun persoonlijke spullen op de werkplek. Biedt medewerkers de mogelijkheid om hun spullen, wanneer ze een afspraak hebben of even pauze houden, in een locker op te bergen. Een blije medewerker is immers een productieve medewerker.

Verbetering van de productiviteit 

De initiële aanschaf van lockerkasten is behoorlijk, maar de terugverdientijd is binnen een mooie periode te realiseren. Een opgeruimd kantoor zorgt immers voor een verhoging van de productiviteit. Bovendien zijn gelukkige medewerkers ook productieve medewerkers. Op die manier win je met lockerkasten weer een stukje werkgeluk. Minder afleiding, meer focus op de dagelijkse taken én blijere klanten.

Een opgeruimde werkplek staat netjes

Voordat je jouw spullen massaal in de lockerkast gaat leggen, wees eens kritisch op de spullen die je hebt. Daarom hebben we nog vijf slimme opruimtips voor jouw werkplek.

  1. Begin met sorteren van al jouw spullen. Zo kom je erachter hoeveel pennen er wel niet in je bureau liggen of hoeveel overbodige brochures er in je bureaulade liggen.
  2. Teveel, oud of niet meer nodig betekent weggooien. Je hebt het immers niet meer nodig, dus het is onnodig om te bewaren. Bovendien leidt de informatie af van hetgeen waar jij mee bezig bent. Wees daarom kritisch bij het opruimen.
  3. Heb je veel weggegooid, dan wordt het tijd om alles een plek te geven. Kies een logische opbergplek. Houd spullen die je dagelijks nodig hebt dichtbij, en leg producten die je minder nodig hebt in de lockerkast. Zo weet je waar het ligt, maar ligt het niet in de weg en leidt het niet af van je taken.
  4. Houd het opgeruimd en netjes. Durf regelmatig eens weg te gooien, blijf producten netjes bij elkaar leggen en ruim ook de lockerkast eens op. Je wil immers niet dat dit de nieuwe plek wordt waar de onnodige spullen zich opstapelen.

Meer inspiratie op Homeblend

Wooninspiratie Tuin inspiratie Keuken inspiratie Badkamer inspiratie Slaapkamer inspiratie
Wat kost verhuizen?

Ben je van plan te verhuizen? Of je nu naar de andere kant van de [...]

Meditatieruimte in je woning creëeren: hoe pak je dat aan?

Mediteren wordt door steeds meer mensen gedaan en dat is ook logisch, aangezien meditatie verschillende [...]

Sfeervolle tuin: zo pak je dat aan

Een tuin is meer dan alleen een verzameling planten en paden; het is een verlengstuk [...]

Hoe vernieuw je het uiterlijk van je woonkamer?

Wil je je woonkamer opfrissen zonder meteen alles om te gooien? Soms is een klein [...]

4 dingen die je moet weten voordat je investeert in waterontharding

Als je overweegt om de waterkwaliteit in je huis te verbeteren, is het belangrijk om [...]